Kiedy toaleta jest przystankiem w podróży

Podróże. Często służbowe. Często rodzinne. Często wakacyjne lub weekendowe. Podróżując należy robić przerwy, dla własnego zdrowia. Stacja paliw jest miejscem gdzie często te przerwy robimy. Mamy możliwość zatankowania paliwa, umycia szyby, skorzystania ze sklepu lub bistro a przy okazji przerwy w podróży, odwiedzenia toalety.
Standardem jest to, że każda stacja paliw posiada toaletę dla gości, dla podróżnych, dla swoich klientów. Ta część stacji jest jednym z najważniejszych miejsc, często jakość stacji jest postrzegana przez pryzmat czystości toalet. Toaleta to miejsce niejednokrotnie odwiedzane jako pierwsze, zaraz po zaparkowaniu pojazdu na przerwę.
Utrzymanie bieżącej czystości w toaletach w obecnej chwili jest proste. Dostępność na rynku wielu rozwiązań ułatwia sprawę. Wprowadzając grafik prac, możemy reagować na sytuacje awaryjne- uzupełniać braki w dozownikach lub na bieżąco usuwać zanieczyszczenia.
Większość toalet dla podróżnych wyposażona jest w systemy dozujące, które zapewniają odpowiednie dozowanie produktów( ręczników, papieru, mydła) w połączeniu z ich ekonomicznym użyciem. Brak tego wyposażenia, w globalnej perspektywie, powoduje wysokie koszty, które nie przełożą się na fakt zrekompensowania ich zakupami w sklepie czy bistro- a to jest jeden z elementów wpływających na rentowność biznesu.
Dozowniki do toalet powinny być odpowiednie do wielkości i obciążenia pomieszczenia- w przypadku dużych pomieszczeń, z kilkoma kabinami, kilkoma umywalkami należy pamiętać o zapewnieniu odpowiedniej ilości urządzeń. Zwiększa to komfort użytkowania. Brak kolejek do dozownika mydła, brak kolejek do ręczników- powoduje lepszą przepustowość, mniej zanieczyszczeń( często niecierpliwe osoby, które nie mogą wytrzeć dłoni ręcznikiem, strzepują wilgoć z dłoni na podłogę lub wycierają dłonie w papier toaletowy, powodując jego większe zużycie a często zaśmiecenie i zatykanie muszli toaletowych). Należy pamiętać także o tym, że same dozowniki muszą być utrzymane w czystości- powinny być regularnie czyszczone z zewnątrz jak i wewnątrz.
Przykładowy koszt porcji mydła w pianie, wystarczający do umycia dłoni to 1 grosz, a wizyta w toalecie jednego gościa to koszt kilku groszy (koszt papieru toaletowego, mydła i ręcznika papierowego). Wbrew pozorom jakość ma przełożenie na koszty zużycia- często zamiast 2 listków lepszej jakości ręcznika jest zużywane 6-7 listków gorszego ręcznika. Możemy zatem założyć, że koszty rosną proporcjonalnie. Rosną koszty, także te związane z ilością odpadów.
Do czyszczenia toalet używamy w głównej mierze środków zasadowych- jest to spowodowane rodzajem zabrudzeń- zazwyczaj są one pochodzenia organicznego. Raz na kilka „sprzątań” możemy używać preparatów kwasowych, które usuną zabrudzenia i osady mineralne- głównie na bateriach umywalkowych i armaturze.
Do sprzątania powinny nam wystarczyć maksymalnie 2 preparaty: jeden do powierzchni ponad podłogowych, drugi do mycia podłóg. Dodatkowo używamy preparatu do odkamieniania.
Każda toaleta powinna być „gruntownie” sprzątana i czyszczona przynajmniej raz dziennie- zazwyczaj w porach o mniejszym natężeniu ruchu klientów. Zaczynamy od czyszczenia muszli klozetowych- zazwyczaj wystarczy przemycie szczotką samej muszli i spryskanie i przetarcie deski sedesowej środkiem myjącym. Może być to także środek myjąco – dezynfekujący. Sprawdzamy ściany i drzwi w kabinie, jeżeli jest taka potrzeba to przecieramy je ścierką wraz z odpowiednim płynem. Następnie przechodzimy do umywalek, luster i pozostałego wyposażenia. Zaczynamy z zasady od góry, czyścimy ściany, lustra, blaty, umywalki i pozostałe wyposażenie toalety( np. przewijak). Uzupełniamy dozowniki, myjemy podłogi w całym pomieszczeniu a na koniec opróżniamy kosze na odpady. Możemy także korzystać z automatycznych odświeżaczy powietrza, które dbają o to aby brzydkie zapachy były na bieżąco usuwane.
Warto także rozważyć wprowadzenie jednorazowych, papierowych nakładek na deskę sedesową- zwiększają higienę i bezpieczeństwo korzystania z toalety, jakby nie było, publicznej.
Należy pamiętać o odpowiedniej wielkości koszach na odpady, szczególnie w damskiej toalecie, gdzie odpadów generuje się więcej- pozwoli to na zmniejszenie częstotliwości ich opróżniania.
Klient korzystający z czystej toalety chętniej skorzysta z pozostałej oferty stacji.

higma service

Higma Service - wszelkie prawa zastrzeżone Platforma eCommerce: i-systems

projekt współfinansowany ze środków UE

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgadzam się