Wózki hotelowe - niezbędny pomocnik służby pięter

Czy wyobrażają sobie Państwo, aby w hotelu, w którym jest 5 pięter, z tego na każdym piętrze znajduje się 40 pokoi nie był wyposażony w wózek hotelowy?
Odpowiedź na to pytanie dla większości z nas jest prosta- nie.
Na pewno znajdzie się część osób twierdzących, że wózki hotelowe da się zastąpić w inny sposób. Ale czy tak efektywny, sprawny i łatwy we wdrożeniu?
Wózki hotelowe to nazwa bardzo ogólna.
Można wyróżnić wózki serwisowe( serwis dzienny pięter), rozbudowane wózki serwisowe do housekeepingu, wózki transportowe( do transportu brudnej bielizny pościelowej, obrusów, itp.), proste wózki do mycia i czyszczenia powierzchni.
Ilu producentów tyle rozwiązań- w większości obiektów podchodzi się indywidualnie do potrzeb i wymagań służby pięter i personelu sprzątającego.

Chciałbym się skupić na wózkach serwisowych do housekeepingu- podstawowym narzędziem pracy personelu sprzątającego.
Dobierając wózek pod kątem naszych potrzeb musimy wiedzieć, na co zwrócić uwagę, przy wyborze konkretnego modelu, firmy, producenta.
Niektóre aspekty nie są związane wcale z wózkiem a ze specyfiką naszego obiektu.

Jednym z nich jest np. rodzaj wykładziny- wysokie runo przy małych kółkach wózka sprawia problem w manewrowaniu i prowadzeniu wózka.
Kolejną rzeczą, o której często zapominamy w „amoku” zakupów jest nasz personel- czy i jak z dużym wózkiem serwisowym poradzi sobie osoba, która pracuje w housekeepingu? Czy waga wózka gotowego do pracy pozwoli na jego sprawną obsługę, czy będzie udręką dla pracownika, powodując jego zniechęcenie i pogorszenie jakości pracy, wreszcie czy jest zgodna z normami BHP?

Nie bez znaczenia jest fakt posiadania windy transportowej. O ile jest taka możliwość w obiekcie oddzielmy drogi transportowe wykorzystywane przez personel od ciągów komunikacyjnych, po których poruszają się goście hotelowi. Winda transportowa zazwyczaj pozwala na transport urządzeń o większych gabarytach, w tym i wózka serwisowego.

Gorzej jest kiedy nie mamy możliwości rozdzielenia transportu od komunikacji i winda używana jest zarówno do komunikacji gości jak i do transportu hotelowego.
W takim przypadku przed zakupem wózka należy dopasować wymiary wózka do windy, na tyle, żeby można było go swobodnie transportować z wolną przestrzenią w windzie na personel- znane są historie, kiedy zdziwieni goście hotelowi czekający na windę, po otwarciu się drzwi widzieli najpierw duży wózek serwisowy, wypełniony ręcznikami, pościelą i środkami czystości a za 2 sekundy przy windzie pojawiała się zdyszana pani pokojowa po szybkim maratonie na trasie ”winda I piętro- winda II piętro”

W przypadku dużych obiektów wózki serwisowe nie „podróżują” po piętrach- każde piętro jest wyposażone we własne wózki i systemy do utrzymania czystości.

Kolejny ważny aspekt to miejsce przechowywania wózka po pracy- czy gabaryty wózka pasują do pomieszczenia gospodarczego, czy wózek, nie będzie musiał stać na końcu holu, ponieważ nie zmieścił się do naszego pomieszczenia za względu na wystający ruszt do przewozu ręczników…
Jeżeli na etapie przeglądania ofert, weźmiemy pod uwagę powyższe zagadnienia, zawęzimy ofertę do wózków odpowiadającym specyfice naszego obiektu to możemy zacząć porównywać funkcjonalności poszczególnych modeli.
Każdy z producentów oferuje rozwiązania standardowe i niestandardowe, mające na celu dopasowanie do typu obiektu.
Są to między innymi możliwości wymiany kół jezdnych z większych na mniejsze i odwrotnie, możliwość zwiększania powierzchni transportowej poprzez rozbudowę wózka o moduły, zarówno w górę jak i na boki, schowanie przed gościem tego czego nie powinien widzieć np. worka na brudną bieliznę pod estetyczną budową ze szlachetnego drewna, możliwość segregacji odpadów, łatwy dostęp do środków czystości a nawet stosowanie na wózku systemów dozujących.
Aby nasz wózek w pełni był wykorzystany, zgodnie z przeznaczeniem, jednocześnie ułatwiając, polepszając i zwiększając efektywność sprzątania pokoi hotelowych musi pozwalać na transport odpowiedniej liczby ręczników, bielizny pościelowej, środków chemicznych do sprzątania pokoju i łazienki, odkurzacza, mopów i ściereczek, galanterii i gadżetów hotelowych.
Aby określić nasze potrzeby musimy wiedzieć o ilości pokoi na piętrze, w jakim systemie są lub będą sprzątane, ile osób będzie zatrudnionych…
Przykładem błędu jest ośrodek wypoczynkowy, w którym po zakupie wózków hotelowych, przez osobę nie będącą na miejscu, nie znającą specyfiki pracy na tym obiekcie, personel sprzątający wykorzystywał 2 wózki- jeden do transportu tylko i wyłącznie pościeli i ręczników, drugi do transportu odpadów, środków czystości, galanterii i odkurzacza! Jedna osoba do 2 wózków!
Przy wzięciu pod uwagę całości powyższego będziemy z powodzeniem i w pełni mogli dobrać wózek serwisowy do naszych potrzeb, obiektu i specyfiki pracy. Wózek, który jest jednym z podstawowych urządzeń w hotelu.

higma service

Higma Service - wszelkie prawa zastrzeżone Platforma eCommerce: i-systems

projekt współfinansowany ze środków UE

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgadzam się