Jak zapewnić gościom bezpieczny pobyt w hotelu?

Autor: Higma Service

Lato i sezon urlopowy w pełni! Jednak w tym roku hotele i inne obiekty turystyczne muszą odnaleźć się w nowej sytuacji i zapewnić swoim gościom jak najwyższy poziom bezpieczeństwa. Według doniesień z rynku kryzys dotknął najbardziej hotele biznesowe, które praktycznie świecą pustkami. Obiekty wypoczynkowe wciąż mają pełne ręce roboty, jednak stanowią one tylko 30 proc. rynku w Polsce. Jak zatem powinny działać obiekty, które mają problem ze zbyt niskim obłożeniem? Jak zapewnić gościom bezpieczny pobyt w hotelu?

Łagodzenie obostrzeń szansą dla hoteli biznesowych

Od 25 lipca 2020 obowiązuje nowe rozporządzenie Rady Ministrów, które w pewnym stopniu łagodzi dotychczasowe obostrzenia. Chodzi przykładowo o skrócenie dystansu społecznego z 2 m do 1,5 m czy zniesienie limitu osób korzystających z basenów. Co istotne, nowe rozporządzenie umożliwia prowadzenie działań związanych z organizacją, promocja i zarządzaniem imprezami. Chodzi tu m.in. o wystawy, konferencje, spotkania czy targi i kongresy. To nowa szansa dla konferencyjno-kongresowych i miejskich hoteli, które niezwykle boleśnie odczuwają skutki pandemii. Warto mieć jednak na uwadze, że konkurencja jest duża i każdy liczy na poprawę sytuacji finansowej, więc walka o gościa może być zaciekła. Co zatem może wpłynąć na decyzję w trakcie wyboru noclegu? Oczywiście kompleksowa troska o bezpieczeństwo!

 

Bezpieczny pobyt w hotelu

Jeśli prowadzisz hotel lub inny obiekt noclegowy, wytyczne Głównego Inspektoratu Sanitarnego dla hotelarstwa z pewnością są Ci znane. Potraktuj je niezwykle poważnie i koniecznie wprowadź w życie, gdyż poziom bezpieczeństwa ma obecnie ogromny wpływ podczas wyboru miejsca noclegowego. Powinieneś zadbać o cztery główne obszary, wymieniane przez GIS: bezpieczeństwo pracowników/obsługi, bezpieczeństwo w obiekcie, procedury zapobiegawcze zakażeniu wśród pracowników i procedury postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia u gościa.

W przypadku pracowników podstawową kwestią jest częste i dokładne mycie rąk, zgodne z instrukcją zatwierdzoną przez WHO. Dodatkowo pamiętaj o środkach ochrony osobistej, takich jak maseczki czy przyłbice. Poza tym dystans to podstawa, obecnie powinien on wynosić min. 1,5 m.

Ponadto, aby zapewnić gościom bezpieczny pobyt w hotelu, należy regularnie wietrzyć, myć i dezynfekować pomieszczenia i wszelkie newralgiczne punkty (klamki, uchwyty, przyciski w windach itd.). Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest tutaj dobranie odpowiednich środków czyszczących i dezynfekujących, o potwierdzonym działaniu. O tym, jak rozpoznać fałszywe środki do dezynfekcji przeczytasz tutaj.

Dobrą praktyką jest też umieszczenie stacji do dezynfekcji rąk w ogólnodostępnych miejscach. Należy również ograniczyć rutynowe sprzątanie w pokojach i wyłączyć z użycia nadmuchowe suszarki do rąk.

bezpieczny pobyt w hotelu

 

Najlepsze środki do dezynfekcji

Obecnie na rynku dostępna jest bardzo duża ilość środków do dezynfekcji rąk i powierzchni. Niestety nie wszystkie z nich spełniają najwyższe standardy jakościowe, dlatego warto wybierać tylko sprawdzone produkty. Dzięki temu zapewnisz swojemu personelowi bezpieczne warunki pracy, a gościom – komfort psychiczny i fizyczny w trakcie pobytu. Aby dobrać profesjonalne środki czystości i najwyższej jakości dezynfekcję, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 774022050lub z Regionalnym Kierownikiem Sprzedaży. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.

 

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgode na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.