Debiutujemy na rynku producenckim i zagranicznym

Autor: Higma Service

Dotychczas zajmowaliśmy się dystrybucją rozwiązań higienicznych, ale nadszedł czas na nasz debiut na rynku producenckim. W maju wprowadziliśmy do obiegu profesjonalną stację do dezynfekcji rąk, nazywaną potocznie SDR. Sprzedaż produktu poprzedziły testy i konsultacje w dużych przedsiębiorstwach. Planujemy eksport na rynek zagraniczny.

Biznes i COVID-19

Wybuch pandemii COVID-19 znacznie zmienił sposób, w jaki obiekty handlowe i usługowe prowadzą swoją działalność. Wielu przedsiębiorców musiało dostosować swoje lokale do wytycznych sanepidu i wprowadzić miejsca obowiązkowej dezynfekcji.

Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez ośrodek badania opinii publicznej GfK, to właśnie możliwość dezynfekcji jest jednym z najważniejszych aspektów, na które zwracają uwagę klienci w ocenie działania sieci handlowych podczas COVID-19. Aż 57% proc. konsumentów zaznacza, że liczy się dla nich możliwość dezynfekcji koszyka i rąk.

Choć zadowolenie klientów jest wysokie (54-70 proc. klientów wypowiada się pozytywnie, oceniając funkcjonowanie sieci handlowych w czasie epidemii), to niektóre miejsca wciąż nie zagospodarowały odpowiedniej przestrzeni na dezynfekcję. W sklepach i na stacjach benzynowych spotykane są dezynfektanty przywiązane sznurkiem do krzesła, często przelane do butelek z pompką po zużytych środkach kosmetycznych.

dezynfekcja

Odpowiedź na problemy przedsiębiorców

Rozmowy z przedsiębiorcami uświadomiły nam, że mieli oni znaczne problemy ze stworzeniem miejsca do dezynfekcji. Jako główny powód wymieniali przede wszystkim zbyt wysoką cenę stacji do dezynfekcji. Na bazie zebranych opinii rozpoczęliśmy więc produkcję własnych profesjonalnych stacji do dezynfekcji rąk.

Czy było to dla nas zaskoczeniem? Jak najbardziej! Prezes naszej firmy, Maciej Jaeschke, mówi:

„Przed wybuchem pandemii nie planowaliśmy zostania producentem rozwiązań higienicznych, ani wkroczenia na rynki zagraniczne. Pandemia poddała gospodarkę wielkiej próbie i teraz liczą się szybkie reakcje. Określiliśmy, z jakimi problemami zmagają się właściciele sieci usługowych, czego im brakuje i pospieszyliśmy z przystępnym rozwiązaniem. Zeszliśmy do stolarni, wykonaliśmy prototyp, a później intensywnie go testowaliśmy”.

Czym wyróżnia się nasza stacja do dezynfekcji rąk?

Stacja do dezynfekcji rąk wyróżnia się od innych dostępnych na rynku rozwiązań:

  • konkurencyjną ceną,
  • solidną budową,
  • możliwością personalizacji,
  • estetycznym wyglądem.

Chcieliśmy, żeby stacja była nie tylko praktyczna, ale żeby wyglądała zachęcająco, by stała się częścią identyfikacji wizualnej przedsiębiorstw.

Więcej przeczytasz o niej w tym artykule.

Kto kupuje stację do dezynfekcji rąk?

Od maja produkt znalazł zastosowanie już w 53 przedsiębiorstwach. Sprzedaliśmy 345 sztuk. Nabywają je między innymi znane sieci budowlane i ogrodowe, odzieżowe oraz stacje paliw. Ale docelowym odbiorcą są także galerie handlowe, sklepy, urzędy, zakłady pracy, ośrodki lecznice, uczelnie, szkoły i inne miejsca użyteczności publicznej.

stacja-do-dezynfekcji-rak

Otwieramy się na rynek zagraniczny

Po raz pierwszy w historii naszej firmy otrzymujemy także zapytania o ofertę z zagranicznych firm. Holendrzy, Belgowie i Brytyjczycy są zainteresowani naszą polską stacją. Przygotowujemy już pierwszą wysyłkę do Niemiec. Czynnikiem decyzyjnym jest tutaj na pewno stosunek ceny do jakości oraz możliwość personalizacji stacji na potrzeby brandingu. Pozytywnie odbierana jest również dostępność instrukcji dezynfekcji w różnych językach.