Dobry Skład w Twojej firmie – wywiad z Dawidem Dolnym, Kierownikiem ds. Klientów Kluczowych

Autor: Higma Service

Zapraszamy do lektury wywiadu z Dawidem Dolnym, Kierownikiem ds. Klientów Kluczowych, który opowiada o Dobrym Składzie, czyli interesującym rozwiązaniu proponowanym przez Higma Service. Z tekstu dowiecie się, na czym polega usługa, gdzie sprawdzi się najlepiej i jakie płyną z niej korzyści.

 

Dobry Skład – co to takiego?

To forma współpracy, która ma na celu zapewnienie ciągłej dostępności produktów u Klienta. W ramach tej usługi, dostarczamy do wskazanego przez Klienta magazynu produkty w asortymencie i ilościach, które wynikają z określonego miesięcznego zapotrzebowania.

Jakie główne korzyści zapewnia Klientowi usługa Dobrego Składu?

Przede wszystkim towar jest zawsze na miejscu. Gdy tylko zajdzie potrzeba, pracownicy mogą skorzystać z magazynu, który jest pod ręką. Eliminujemy w tym momencie proces dostaw, zamówień, wszelkie związane z nimi pomyłki, które mogą się przydarzyć. Poza tym Klient nie płaci za towar, dopóki go nie zużyje, a faktura jest wystawiana na koniec miesiąca. W związku z tym można stwierdzić, że od momentu podjęcia towaru przez Klienta do dnia płatności za fakturę może minąć do 37 dni (biorąc pod uwagę 7-dniowy termin płatności faktury).

Skoro mowa o kwestii rozliczeń… Jak to wygląda? Rozliczamy się po zakończeniu każdego miesiąca?

Tak, rozliczenie oraz wystawienie faktury następuje ostatniego dnia miesiąca. Dwa dni przed końcem okresu rozliczeniowego Klient otrzyma wiadomość z Działu Logistyki z zestawieniem ilości, które zostały dostarczone do Dobrego Składu, Klient natomiast do godziny 10.00 ostatniego dnia pracującego w miesiącu odsyła informacje, ile towaru pozostało w magazynie. Różnicę pomiędzy stanem początkowym oraz końcowym fakturujemy i uzupełniamy o tę wartość stan magazynu. Klient płaci tylko za to, co zużyje.

A do tego kolejna zaleta w postaci jednej zbiorczej faktury.

Tak, jedna faktura sprawi, że wszystko mamy w jednym miejscu, ograniczy ilość dokumentów i możliwości ewentualnych niedopatrzeń. Oczywiście zamówienia interwencyjne są możliwe – zgodnie z Ogólnymi Warunkami Współpracy Handlowej, Klient może zamówić zarówno produkty ze swojej listy magazynowej, jak i spoza niej. Magazyn daje mu pewność, że ma jedną fakturę na koniec miesiąca i towar zawsze pod ręką.

Jak wygląda przygotowanie do wprowadzenia usługi Dobrego Składu?

Przede wszystkim najpierw trzeba rozpoznać potrzeby Klienta. W przypadku jednego z największych parków rozrywki w Polce, czyli firmy, która korzysta z usługi Dobrego Składu, wszystko zaczęło się od audytu w obiekcie, sprawdzenia, co jest potrzebne i w jakich ilościach. Ważne jest też sprawdzenie miejsca, w którym miałby się mieścić Dobry Skład (jaki jest do niego dojazd, czy palety można dostarczać bez kłopotu, czy znajduje się ono na parterze itd.). Wszystko to jest niezbędne, aby spełnić oczekiwania Klienta i uniknąć utrudnień w trakcie świadczenia usługi.

Czy masz już informacje zwrotne od Klienta na temat tego, jak się sprawdza rozwiązanie?

Tak. Od samego początku ważną kwestią było znalezienie rozwiązania, które pozwoliłoby na prosty sposób rozliczenia. Wspólnie wypracowaliśmy system, w którym osoba odpowiedzialna za Dobry Skład po stronie Klienta dostaje ode mnie zestawienie i może sprawdzić, jakie było zużycie w każdym okresie rozliczeniowym. W bieżącym miesiącu również otrzymuje ilości, które powinny stanowić zatowarowanie magazynu, uzupełnia swoją część, weryfikujemy, czy wszystko się zgadza i na tej podstawie wystawiamy fakturę.

Pierwsza dostawa została zrealizowana na podstawie przygotowanych wcześniej wyliczeń, opartych o dane uzyskane od Klienta. W kolejnym miesiącu padła sugestia, aby zweryfikować stany magazynowe wybranych pozycji oraz usunąć dwa produkty nierotujące. Ponadto Dobry Skład wyeliminował u Klienta problem z dostawami kurierskimi. Wcześniej były one utrudnione, ze względu na lokalizację oddaloną od dużych aglomeracji.

Czy jesteś w stanie powiedzieć, u jakiego rodzaju Klienta najlepiej sprawdziłaby się ta usługa?

Mój Klient to jeden z największych parków rozrywki w Polsce, ale nie widzę przeciwwskazań, żeby była to każda inna firma czy instytucja, która ma większe potrzeby co do ilości zamawianych produktów, a dodatkowo posiada przestrzeń, którą możemy wykorzystać do Dobrego Składu.

Czyli wyznacznikiem nie jest rodzaj Klienta, a jego potencjał oraz potrzeba, którą Dobry Skład zaspokoi.

Dokładnie.

 

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.

FreshMail.pl
 

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgode na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.

FreshMail.pl