Powrót do pracy w biurze - jak się do tego przygotować?

Autor: Higma Service

Po roku pracy w domu, stopniowo wracamy do tradycyjnego sposobu funkcjonowania sprzed pandemii. Aktualnie, kiedy liczba zakażeń jest niska a społeczeństwo ma możliwość zaszczepienia. Wiele firm decyduję się na pracę w systemie stacjonarnym lub hybrydowym. Zmiana ta wymaga zapewnienia odpowiedniego przygotowania stanowiska pracy.  Jeżeli pracownicy pracują w systemie hybrydowym, ważne żeby w trakcie planowania pracy w cyklach tygodniowych zadbać o możliwe niekrzyżowanie się kontaktów ramach jednego zespołu. Przygotowując się na powrót do pracy w biurze, pracodawca powinien zapewnić łatwo dostępne rozwiązania higieniczne w całym obiekcie.

Kroki jakie należy podjąć, to znalezienie rozwiązania, które pomoże poprawić poziom higieny oraz zapewnić poczucie bezpieczeństwa pracownikom firmy. Na początku, warto zastosować listę obecności do ewidencjonowania czasu pracy. Takie rozwiązanie pozwoli na sprawdzenie i kontrole ilości osób odwiedzjących miejsce pracy.

Dezynfekcja powierzchni wspólnej

Po tak długiej przerwie, najlepiej zacząć od oczyszczenia biura z kurzu, który osiadł w czasie naszej nieobecności. Do tego możemy wykorzystać ściereczki jednorazowe Safe Plus z mikrowłókna, które usuwają do 99,98 % bakterii z czyszczonych powierzchni.

Dezynfekcja, to proces, który towarzyszy nam od początku pandemii. Jest to niezbędna czynność, która uchroni nasze życie i zdrowie przed drobnoustrojami, które zagrażają nam na co dzień. Odkażanie powinniśmy rozpocząć od sprzętów nagminnie dotykanych. W pierwszej kolejności od biurka i innych przedmiotów, które się na nim znajdują. Jest to miejsce przy którym spędzamy najwięcej casu i to tutaj gromadzi się największa ilość grzybów, bakterii i wirusów. Przedmioty, które wymagają szczególnej uwagi, to m.in. : myszka komputerowa, klawiatura komputera, krzesło, podłokietniki. Pamiętajmy, że pomieszczenia biurowe, to przestrzenie, które wymagają regularnej dezynfekcji, ze względu na to, że jest to miejsce współdzielone przez wiele osób. Do codziennego oczyszczania przedmiotów biurowych możemy używać sprawdzonych rozwiązań jak np. chusteczki do dezynfekcji Oxivir Excel Wipes, które są bezpieczne, skuteczne i wydajne.

Obowiązkowe wyposażenie biura

Powrót do pracy w biurze wymaga kilku modyfikacji, które trzeba wprowadzić, aby zapewnić zdrowe i bezpieczne środowisko pracy. Przy wejściu i wyjściu z biurowca, powinny znajdować się stację do dezynfekcji rąk, zapewniając poczucie bezpieczeństwa dla pracowników i odwiedzających. Podstawowym zabezpieczeniem są maseczki jednorazowe, utrzymanie odpowiedniego dystansu społecznego oraz podręczny płyn do dezynfekcji rąk, powinien się znaleźć na każdym biurku. Do dezynfekcji rąk polecamy produkty marki Diversey. Na temat bezpiecznej dezynfekcji rąk, możecie przeczytać – tutaj.

Posiadając klimatyzację lub wentylatory, pamiętajmy, aby oczyścić je przed wznowieniem pracy stacjonarnej. Nie oczyszczona klimatyzacja jest dużym zagrożeniem z powodu roznoszenia drobnoustrojów, które się tam nagromadziły. Czysta klimatyzacja również lepiej pracuje i rzadziej ulega awarii.

W toalecie używajmy zamkniętych systemów dozujących mydło do rąk. Korzystając z takiego rozwiązania zapewniamy najwyższy standard higieny. Produkt jest hermetycznie zamknięty i nie jest narażony na kontakt ze środowiskiem zewnętrznym, tak jak w przypadku dolewanego mydła. Do mycia rąk rekomendujemy mydła marki Tork. Do osuszania rąk używajmy dozowników na ręczniki papierowe, które wchłaniają wodę i mikroby, dzięki czemu stwarzają znacznie mniejsze ryzyko zakażeń. Jeżeli nadal korzystasz ze suszarek, wymień ją na dozownik marki Tork.

 

Chcesz być na bieżąco z profesjonalnymi artykułami o czystości i higienie? Zapisz się do naszego newslettera (z panelu po prawej stronie).