Przyjaciel w trakcie posiłku. Jak dobrać serwetki do lokalu

Autor: Higma Service

Jak ważne są serwetki w trakcie obiadu czy kolacji wie każdy, komu ich w takiej sytuacji zabrakło. To sposób na higieniczny i komfortowy posiłek, ale także część wystroju i ogólnego wrażenia w lokalu. Niby drobnostka, a może znacząco wpłynąć na odczucia Twoich gości. Ale skąd właściwie wzięły się serwetki? Od jak dawna towarzyszą naszym posiłkom?

Krótka historia serwetki

Myślałeś kiedyś o tym, że praktycznie każdy przedmiot codziennego użytku ma swoją „małą historię”? Dotyczy to także serwetek, które dziś wydają się być oczywistym akcesorium w trakcie posiłku. Jednak nie zawsze tak było. Kiedy zaczęto ich używać? Niektórzy doszukują się tego momentu już w czasach starożytnego Rzymu, gdy wojsko rzymskie używało tzw. sudarium, czyli chusty napotnej. Druga możliwa gałąź na tropie historii serwetki to XV wiek, kiedy to do nakrywania stołów zaczęto używać obrusów. Ich zadaniem było chronić odzież biesiadników, a ponadto służyły do oczyszczania rąk i ust po posiłku. Serwetka podobna tej, którą znamy dzisiaj pojawiła się dopiero w XVIII wieku, ale pełniła raczej funkcję dekoracyjną. To przydatne akcesorium nabrało znanej nam dziś formy i funkcji dopiero w XIX wieku, a rozwój przemysłowy i koniec XX wieku przyniosły nam nowości w postaci serwetek papierowych, ale również – papierów toaletowych i chusteczek higienicznych.

Serwetki

Wybór serwetek. Czym się kierować?

Czy wiesz, że nawet kolor serwetki może mieć wpływ na odczucia gości w trakcie posiłku? Jednak najważniejsze jest, by w momencie wyboru tego małego, ale jakże ważnego elementu wziąć pod uwagę, np. kto będzie gościem czy jaki jest charakter lokalu. Co to tak naprawdę oznacza? Najważniejszy czynnik decydującym o tym, jaki rodzaj serwetek powinien znaleźć się w danym miejscu, to typ restauracji. Funkcjonuje podstawowy podział na lokale typu full-service i self-service. Sprawdźmy, czym one się różnią.

  • Self-service – to po prostu lokale samoobsługowe, do których należą m.in. kawiarnie, restauracje typu fast food czy bary; wszystko dzieje się tu szybko, szczególnie w porze lunchu, a więc uzupełnianie dozowników oraz zarządzanie odpadami musi być rozwiązane w jak najbardziej optymalny sposób.
  • Full-service – w tych lokalach funkcjonuje obsługa kelnerska; goście są zazwyczaj bardziej wymagający, tak więc oceniane są nie tylko serwowane dania czy obsługa, ale także czystość toalet oraz rodzaj i jakość produktów do nakrycia stołów. W tym wypadku, jeśli chcesz, by klient do Ciebie wrócił, musisz zwrócić uwagę na każdy detal.

serwetki

 

Serwetki. Propozycja rozwiązań

Rynek oferuje obecnie wiele rozwiązań, jednak warto postawić na takie, które będzie zawsze dostępne, sprawdzone, a do tego pozwoli zoptymalizować zużycie produktu. Poza tym jednym z najważniejszych elementów budowania silnej marki – w tym wypadku restauracji – są spójne wizualnie elementy wystroju i wyposażenia lokalu – dotyczy to również serwetek. Dlatego też marka Tork posiada w swojej ofercie linie tych produktów, podzielone na takie, które najlepiej sprawdzą się w lokalach samoobsługowych i te, które będą pasowały do restauracji z obsługą kelnerską. Poniżej możesz zapoznać się z podziałem serwetek Tork, ze względu na przeznaczenie.

Restauracja typu self-service – system serwetek dyspenserowych Tork Xpressnap®, stworzony z myślą o często odwiedzanych lokalach samoobsługowych. Pozwala na zachowanie najwyższych standardów higienicznych i zmniejszenie zużycia o co najmniej 25%. Do systemu należą:

  • serwetki Tork Xpressnap® Linia Signature,
  • Tork Xpressnap Snack™,
  • Tork Xpressnap® Image.

Restauracja typu full-service – każdy lokal tego typu znajdzie wśród oferty Tork serwetki dopasowane do swoich potrzeb. Dzięki możliwości personalizacji i najlepszej jakości materiałów z pewnością zrobisz wrażenie na swoich gościach. Proponowane linie produktów to:

  • luksusowe serwetki LinStyle®,
  • serwetki papierowe Tork Textured,
  • Tork Textile Feel.

 

Skontaktuj się z nami

Jeśli szukasz idealnego rozwiązania i serwetek dopasowanych do Twojego lokalu, skontaktuj się z nami. Wspólnie dobierzemy najlepszą opcję. Możesz zadzwonić do naszego Biura Obsługi Klienta pod numer 801 315 198. Czekają na Ciebie również nasi Regionalni Kierownicy Sprzedaży – kontakt znajdziesz tutaj. Zapraszamy!

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.

 

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgode na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.