Mistrzostwa Świata w myciu rąk rozpoczęte!

Autor: Higma Service

W ubiegłym tygodniu wraz z Kazimierzem Mazurem odwiedziliśmy Zespół Szkolno-Przedszkolny w Boguszycach i oficjalnie rozpoczęliśmy ogólnopolską kampanię Mistrzostwa Świata w myciu rąk. Mamy nowych mistrzów, ale do zabawy może włączyć się każde przedszkole.

Kilka słów o kampanii

Mistrzostwa Świata w myciu rąk to akcja poprzez którą chcemy przekazać dzieciom, jak istotna jest higiena i jak wiele dobrego dla zdrowia może zrobić tak prosta czynność jak umycie dłoni. W tym celu stworzyliśmy stronę www.akademiaczystosci.pl, na której znajdują się pomoce dydaktyczne ułatwiające wprowadzenie dziecka w świat mycia rąk. Można tam znaleźć między innymi:

  • ilustrowaną prezentację z przewodnikiem, która wyjaśnia, dlaczego mycie rąk jest ważne oraz kiedy i jak należy myć ręce,
  • tablicę z obrazkową instrukcją mycia rąk, którą można wydrukować i powiesić tuż obok umywalki, by przypominała dzieciom, jak poprawnie umyć ręce,
  • szablony dyplomów, które można wręczyć dziecku jako świadectwo tego, że właśnie zostało Mistrzem Świata w myciu rąk.

Kampania czas start!

Oficjalnie kampanię rozpoczęliśmy w ubiegły piątek, kiedy to odwiedziliśmy Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Jana Pawła II w Boguszycach. To właśnie tam Kazimierz Mazur, ambasador kampanii, poprowadził z przedszkolakami innowacyjne zajęcia, tłumacząc im, czym są bakterie i jak się ich pozbyć.

By unaocznić dzieciom cały proces poprawnego mycia rąk posłużył się proszkiem detektywistycznym i lampą UV. Dzieci dopiero pod światłem lampy mogły zauważyć proszek imitujący bakterie. Często nie widzimy bowiem brudu na swoich dłoniach, ale to nie oznacza, że ręce są czyste.

„Zajęciom towarzyszyły chichoty i wybuchy śmiechu. Cieszę się, że dzieci z taką radością patrzyły na przygotowane przez nas ilustracje. Pan Brudek w okularach przeciwsłonecznych, w kółku do pływania, z ciasteczkiem w ręku chyba najbardziej rozbawił dzieci. Najlepsze jest jednak to, że za pomocą tych pozornie śmiesznych obrazków mogliśmy przemycić cenną wiedzę” – mówi Aleksandra Węglarz, koordynatorka kampanii.

Spotkanie zakończyliśmy oczywiście wspólnym myciem rąk w przedszkolnej łazience. Z relacji Pani Izy, wychowawczyni grupy przedszkolnej, wiemy już, że dzieci przeprowadziły zajęcia z mycia rąk w swoich domach. Wiedzę przekazały rodzicom i rodzeństwu. Oby tak dalej! Mamy nadzieję, że trafimy z Mistrzostwami do jak największej liczby osób!

Zobacz wideorelację z wydarzenia!

Konkurs

W ramach kampanii ogłosiliśmy także konkurs dla wszystkich przedszkoli. Na zwycięzców czekają fantastyczne nagrody!

Nagrodą główną jest spotkanie z Kazimierzem Mazurem i bon na 3 000 zł na wyposażenie przedszkolnej łazienki w dozowniki, mydła i inne środki higieniczne.

By wziąć udział w konkursie wystarczy przeprowadzić twórcze zajęcia na temat mycia rąk i wypełnić formularz konkursowy. Liczy się dla nas pomysłowość, innowacyjność i zaangażowanie dzieci w zajęcia.

Chcesz wziąć udział? Zapoznaj się z regulaminem i wyślij zgłoszenie. Czekamy na nie do 19 czerwca 2019 roku!

Każde przedszkole, które zgłosi się do konkursu, otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w kampanii Mistrzostwa Świata w myciu rąk.

Bądź na bieżąco

Śledź nasze kanały informacji, by nie minęły Cię żadne ważne informacje. Przygotowaliśmy jeszcze kilka niespodzianek, więc warto być na bieżąco. Polub naszą stronę na Facebooku i subskrybuj nasz kanał na YouTube. To właśnie tam będziemy informować o postępach naszej akcji!

Pytania kieruj pod adres kontakt@akademiaczystosci.pl.

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.

 

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgode na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.