Badanie Tork Eco Office w Polsce

Autor: Higma Service

Wraz z powrotem pracowników do biur zwiększyły się ich oczekiwania dotyczące zrównoważonego rozwoju. Widoczna jest zmiana ich oczekiwań – 43% pracowników uważa, że biura są nieprzyjazne dla środowiska, a prawie połowa ankietowanych jest zawiedziona, że pracodawca nie poprawił niczego w tej kwestii w czasie trwania pandemii.

Badanie Tork Eco Office

Badanie Tork Eco Office przeprowadzono dla lidera branży higienicznej, firmy Essity – właściciela marki Tork, wśród 12 000 pracowników w siedmiu europejskich krajach, w tym także w Polsce. Grupa badawcza w Polsce stanowiła 1000 osób. Pracownicy zwracają uwagę m.in. na brak pojemników na odpady segregowane, stale włączone komputery i drukarki zużywające ogromne ilości papieru. 70% badanych twierdzi, że to pracownicy stają na czele “zielonych inicjatyw”, a połowa ankietowanych uważa, że do wdrażania takich działań trzeba ich pracodawców wręcz namawiać. 9 na 10 pracowników w Polsce chciałoby, aby biuro było bardziej przyjazne dla środowiska – przeszkadzają im cieknące krany, pojazdy firmowe zasilane benzyną, papierowe kubki po napojach trafiające do ogólnych odpadów czy elektryczne suszarki do rąk. Pracownicy chcieliby, aby pracodawca lepiej informował o wszelkich sposobach, w jakich zamierza zająć się zrównoważonym rozwojem w miejscu pracy.

To ważna wskazówka dla pracodawców, by tworzenie ekologicznych miejsc pracy uczynić priorytetem. Zatem zagadnienia takie jak recykling i ograniczanie odpadów, mniejsze zużycie energii oraz lepsza komunikacja wewnętrzna na temat ekologicznych inicjatyw są najważniejszymi kwestiami, z którymi muszą zmierzyć się firmy.

– Praca zdalna skłoniła nas do autorefleksji nad działaniami na rzecz przyszłości naszej planety. Pracodawcy mogą łatwo wesprzeć swoich pracowników podejmując odpowiednie inicjatywy. Warto zacząć nawet od tych niewielkich, mało kosztownych przedsięwzięć, takich jak usprawnienie segregacji odpadów czy zmniejszenie zużycia energii, które w sumie mogą przynieść wiele korzyści, zarówno pracownikom, całym firmom, jak i naszej planecie – mówi Wojciech Nizio. – Jestem głęboko przekonany, że uwzględnienie personelu w tych działaniach oraz zadbanie o komunikację wewnętrzną jest najlepszą drogą do osiągnięcia sukcesu.

Produkty i usługi Tork, które  wspierają zielone biura

• Produkty higieniczne z certyfikatem Ecolabel
• Czyściwa posiadające certyfikację OK Biobased stowarzyszenia TÜV Austria
• Tork PaperCircle –  usługa recyklingu zużytych ręczników do rąk
• Mydło z naturalnych składników
• Tork Vision sprzątanie- sprzątanie oparte na danych pozwala zaplanować pracę i wskazuje kiedy i gdzie w obiekcie jest potrzebne sprzątanie
• Produkty i usługi, które kwalifikują się do programu LEED

 

Zobacz także:

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat zrównoważonych produktów higienicznych, zapraszamy do kontaktu. Chętnie pomożemy Ci w doborze najlepszych rozwiązań. Zadzwoń pod numer 801 315 198 lub skontaktuj się z Regionalnym Kierownikiem Sprzedaży. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

O badaniu: Badanie internetowe zostało przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Holandii, Szwecji, Danii i Polsce przez OnePoll na zlecenie firmy Essity. Polegało ono na zebraniu opinii 12 000 respondentów w wieku od 18 do 55+, którzy zwykle pracują w biurze. Badanie zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2022 r.,