Nilfisk - najważniejsze informacje o czołowym producencie maszyn czyszczących

Autor: Higma Service

Nilfisk – co powinieneś wiedzieć o firmie?

Firma jest jednym z głównych producentów maszyn czyszczących na świecie. Pierwszy odkurzacz został wyprodukowany ponad 110 lat temu. Nilfisk działa globalnie i ma swoje oddziały w 45 krajach oraz przedstawicielstwa w ponad 100 krajach świata. Oferuje kompletną gamę produktów dla rynku konsumenckiego i branży profesjonalnej: automaty szorująco-zbierające, zamiatarki, myjki wysokociśnieniowe, odkurzacze profesjonalne, odkurzacze przemysłowe, a także maszyny komunalne. Podstawą biznesu firmy jest rynek profesjonalny i produkty z tego obszaru stanowią 90% przychodów firmy (maszyny czyszczące – 30%; odkurzacze – 18%; myjki wysokociśnieniowe – 17%; części, akcesoria i usługi serwisowe – 35%).

Nilfisk to firma, która działa z myślą o produkcji rozwiązań sprzyjających tworzeniu czystego świata. Ma jasno określoną misję, która opiera się na opracowaniu odpowiedzialnych społecznie rozwiązań czyszczących pozwalających na poprawę jakości życia.

Rozwój firmy Nilfisk na przestrzeni lat

Maszyna czyszcząca marki Nilfsik w hali
niflisk

Firma Nilfisk została założona w 1906 roku w Danii przez inżyniera Pedera Andersena Fiskera i jego partnera biznesowego H.M. Nielsena. Pierwszy odkurzacz został wyprodukowany przez Fisker & Nielsen w 1910 roku. W latach ’50 firma Nilfisk rozszerzyła gamę produktów o maszyny czyszczące. W 1989 roku firma Nilfisk została zakupiona przez jeden z największych holdingów w Danii NKT. Począwszy od roku 1994 do grupy Nilfisk dołączyło ponad 30 firm. Razem z przejęciem nowych firm, Nilfisk nie tylko rozszerzała swoje portfolio, ale także zyskała ogrom wiedzy i doświadczenia oraz dostęp do nowych, innowacyjnych rozwiązań, które rozwija do dnia dzisiejszego. Rozwój sprawił, że grupa NKT podjęła decyzję o rozdzieleniu spółek. W październiku 2017 firma, jako niezależna spółka zadebiutowała na giełdzie w Kopenhadze.

Nilfisk w liczbach

  • liczba pracowników zatrudniona na całym świecie– 5,600
  • spółki handlowe w 45 krajach
  • zakłady produkcyjne w 9 krajach
  • 3% wzrost przychodu w 2016
  • 59% Całkowitego przychodu pochodzi z krajów EMEA
  • 55% sprzedaż dystrybucyjna
  • produkty sprzedawane w 100 krajach na świecie

Do kogo skierowana jest oferta firmy Nilfisk?

Rynek maszyn profesjonalnych obejmuje zdecydowaną większość działalności biznesowej firmy Nilfisk. Maszyny czyszczące wykorzystywane są przez największe światowe firmy dbające o wysokie standardy czystości. Do najważniejszych klientów Nilfisk możemy zaliczyć: Walmart, Carrefour, Lidl, VW, BMW, Airbus, Sodexo czy Ford.

Działalność Nilfisk opiera się na zrozumieniu potrzeb klienta, dlatego też firma obsługuje wielkie koncerny, jak również firmy kupujące jedną maszynę czyszczącą. Rozpoznawanie potrzeb w praktycznie każdym segmencie rynku sprawia, że Nilfisk jest czołowym dostawcom maszyn w wielu branżach takich jak: handel, opieka zdrowotna, edukacja, firmy sprzątające, przemysł spożywczy, budownictwo, farmacja, rolnictwo, przemysł metalurgiczny i motoryzacja.

Wiodące marki i produkty

W skład grupy Nilfisk wchodzi 19 marek. Poszczególne linie produktowe dzielą się na marki globalne i lokalne. Markami globalnymi są marka Nilfisk i Viper. Markami regionalnymi są np. Advance, Clarke, Gerni, czy Rottest.

Produkty podzielone są na trzy obszary: czyszczenie podłóg, odkurzacze oraz myjki wysokociśnieniowe. Linie produktowe z zakresu czyszczenia podłóg to 30% działalności Nilfisk. W skład maszyn czyszczących zaliczamy takie produkty:

    • Nilfisk automaty szorująco-zbierające

    • Nilfisk zamiatarki

    • Nilfisk maszyny kombinowane

    • Nilfisk maszyny jednotarczowe (w tym polerki)

    • Nilfisk ekstraktory do wykładzin

    • Nilfisk maszyny komunalne

    • Nilfisk maszyny wielofunkcyjne

    • Nilfisk zamiatarki drogowe

Szorowarka podłogowa marki Nilfisk w fabryce

Odkurzacze firmy Nilfisk

Odkurzacze stanowią 18% przychodów firmy. Są produkowane i sprzedawane zarówno dla rynku konsumenckiego i profesjonalnego. Opatentowana została szeroka gama filtrów zapewniających stałą, wysoką siłę ssania zwiększającą wydajność produktów.  Optymalizacja silników sprawiła, że odkurzacze generują dużo niszy poziom hałasu i są bardziej przyjazne dla osób sprzątających powierzchnie biurowe oraz hotelowe. Dla rynku profesjonalnego odkurzacze podzielone zostały na dwie grupy: odkurzacze komercyjne: do pracy na sucho, na sucho i mokro, odkurzacze plecakowe oraz odkurzacze przemysłowe: odkurzacze stosowane przy produkcji, nadają się do pracy w ograniczonych przestrzeniach oraz do usuwania niebezpiecznych pyłów i oparów, a także do pracy z substancjami wybuchowymi.

Myjki wysokociśnieniowe

Przemysłowe myjki wysokociśnieniowe stanowiły 17% przychodów firmy w 2016 roku. Produkowane są zarówno dla rynku konsumenckiego, jak i profesjonalnego. Mobilne myjki wysokociśnieniowe podzielone są na grupy myjek gorącowodnych i zimnowodnych – obydwie grupy posiadają szeroką gamę produktów stosowanych w różnych branżach: rolnictwie, przemyśle motoryzacyjnym, budownictwie, handlu, przemyśle spożywczym, przy produkcji oraz w magazynach. Stacjonarne myjki wysokociśnieniowe stosowane są wszędzie tam, gdzie wymagane jest utrzymanie wysokiego poziomu higieny np. w rzeźniach, czy zakładach przetwórczych.

Akcesoria i usługi firmy

Części, akcesoria oraz usługi serwisowe mające na celu wsparcie klientów w ich codziennych zadaniach to 35% przychodów firmy. Nilfisk oferuje szeroka gamę części do wszystkich produktów, ponad 8000 części jest zakwalifikowanych jako elementy krytyczne, które powinny być dostarczone klientowi jak najszybciej.

 

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.

 

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgode na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.