Jak sprzątać i dbać o podłogi w marketach?

Autor: Higma Service

Zadbane podłogi to wizytówka każdego obiektu, dlatego trwający rozwój placówek handlowych, w tym marketów, spowodował wzrost konkurencji na rynku detalicznym. Każdy właściciel marketu chce, by to jego obiekt przyciągał największą ilość klientów, a w tym celu musi on zaspokajać ich potrzeby – zarówno w sferze zapotrzebowań bytowych i funkcjonalnych, jak i potrzeb czysto estetycznych. Ostatnie z wymienionych potrzeb są ściśle powiązane z myciem i sprzątaniem – żaden klient nie chciałby robić zakupów w markecie, w którym podłoga nie wyglądałaby schludnie i estetycznie.

Dobór środków i preparatów do sprzątania

Skupiając się na wykorzystywanej do czyszczenia powierzchni technologii, warto kierować się mottem: „Najważniejsze to nie szkodzić”. Niezwykle częstym przypadkiem jest sprzątanie powierzchni marketu, bez uprzedniego jej rozpoznania. To niezwykle kosztowny błąd – może on spowodować nie tylko uszkodzenia podłogi, co wiąże się z koniecznością inwestowania w naprawy, ale też niejednokrotnie doprowadza do upadków klientów, a to często oznaczą trudną do zlikwidowania rysę na wizerunku przedsiębiorstwa. Dlatego właśnie tak ważna jest wiedza na temat tego, jaką powierzchnię posiadamy – zarówno na zapleczach, jak i w strefie handlowej. Dzięki temu możliwy stanie się dobór preparatu odpowiedniego dla czyszconej powierzchni, co pozwoli na uzyskanie optymalnych efektów. Wiedząc, że powierzchnie betonowe nie mogą być czyszczone środkami kwasowymi, a do płytek grasowych kompletnie nie nadaje się mop bawełniany, czyszczenie staje się nie tylko efektywniejsze, ale też wygodniejsze i bezpieczniejsze – zarówno dla klientów, jak i personelu.

W przypadku marketów o powierzchni przekraczającej 400 metrów kwadratowych, warto zastanowić się nad używaniem technologii sprzątania maszynowego. Sprzątanie ręczne będzie w takich miejscach o wiele trudniejsze i mozolniejsze. Ponadto przyniesie gorsze efekty – szczególnie, gdy mówimy o marketach z szerokimi ciągami komunikacyjnymi. Efekty sprzątania maszynowego będą natomiast widoczne od razu, dzięki unikalnemu połączeniu odpowiednich środków chemicznych, urządzeń oraz techniki.

 Zalety maszynowego sprzątania powierzchni podłogowych w marketach to m.in:

  • uzyskiwanie wysokich efektów w krótkim czasie,
  • brak potrzeby zatrudniania dodatkowego personelu – przy odpowiednio dobranej maszynie jedna osoba może w ciągu godziny posprzątać bardzo duże powierzchnie,
  • ograniczenie zużycia preparatów chemicznych – urządzenia pracują na niskich stężeniach roboczych,
  • dostawca technologii dobiera odpowiedni preparat, szkoląc przy tym obsługę,
  • sprzątać można w trakcie funkcjonowania marketu – likwiduje to konieczność zostawania po pracy, co obniża koszty zatrudnienia i nadgodzin.

Tak duża ilość zalet sprawia, że stosowanie maszyn sprzątających w marketach, jako alternatywy do tradycyjnych metod sprzątania manualnego, to rozwiązanie efektywne i korzystne finansowo.

Warto przeczytać

Zapraszamy do kontaktu z Regionalnymi Kierownikami Sprzedaży lub z Działem Obsługi Klienta tel. 801 315 198