Toaleta w miejscu pracy. Jak dbać o higienę?

Autor: Higma Service

Toaleta w miejscu pracy to pomieszczenie, z którego korzystamy wielokrotnie w ciągu dnia. Jak się okazuje, jej czystość i poziom higieny ma znaczenie zarówno dla naszego zdrowia, jak i wyników firmy. Uświadamiamy to sobie w sposób szczególny w tak wyjątkowych sytuacjach jak pandemia, z którą mamy obecnie do czynienia. Już teraz można się spodziewać, że wpłynie ona na dotychczasowe wymagania i standardy higieniczne w miejscach publicznych. Dlatego sprawdź, jak skutecznie zadbać o czystość w toaletach i o czym pamiętać w obszarze wyposażenia.

Higiena – czym jest i jak ją rozumiemy?

Dobre warunki higieniczne to obecnie priorytet we wszystkich miejscach, w których przebywają ludzie. Niewątpliwie ma ona ogromny wpływ na zdrowie, samopoczucie i sposób funkcjonowania. Co ciekawe, słowo higiena wywodzi się od greckiego hygieinós, co w tłumaczeniu na język polski oznacza leczniczy lub przynoszący zdrowie¹. Natomiast w Małym słowniku języka polskiego czytamy, że higiena to „dział medycyny zajmujący się warunkami polepszenia zdrowotności jednostki i społeczeństw oraz badający wpływ na zdrowie ludzkie takich czynników, jak: woda, światło, odżywianie itp.; potocznie: zespół warunków wpływających dodatnio na zdrowie ludzkie, zwłaszcza czystość”². Oczywiście w teorii wszyscy zdajemy sobie z tego sprawę. Jednak praktyka pokazuje, że wiele osób podchodzi do kwestii higieny w dość frywolny sposób. Szczególnie zwracamy na to uwagę w toaletach publicznych, w których poziom higieny często pozostawia wiele do życzenia. Prawdopodobnie wiesz z doświadczenia, że niestety dotyka to różnych miejsc – od budynków służby zdrowia, aż po toalety w miejscach pracy.

brudna toaleta

 

Toaleta w miejscu pracy

Toaleta w miejscu pracy to pomieszczenie, z którego korzystamy kilka razy dziennie. Co istotne, jej wysoki standard higieniczny to nie tylko kwestia dobrej woli pracodawcy. Regulują to przepisy określone przez Państwową Inspekcję Pracy, według których „pracodawca jest obowiązany utrzymywać pomieszczenia higieniczno-sanitarne oraz znajdujące się w nich urządzenia w stanie zapewniającym bezpieczne i higieniczne korzystanie z nich przez pracowników”³. Tymczasem z badań przeprowadzonych przez holenderskich naukowców w 2017 roku, wynika jasno, że czystość w środowisku biurowym ma znaczący wpływ na produktywność pracowników⁴. Oznacza to, że wysoki poziom higieny w pracy może wpłynąć pozytywnie zarówno na zdrowie zespołu, jak i wyniki firmy. Zatem jak dbać o czystość i higienę w najlepszy możliwy sposób?

Jak utrzymać toaletę w czystości?

Jednym z najczęstszych problemów, jeśli chodzi o czystość w łazienkach, jest pojawiająca się pleśń. O tym, jak sobie z nią radzić możesz przeczytać w tym artykule. Natomiast dziś skupimy się na newralgicznym miejscu każdej toalety, jakim jest deska sedesowa. Ma z nią kontakt każdy użytkownik i jednocześnie każdy chciałby tego bezpośredniego kontaktu uniknąć. Nawet jeżeli toaleta lśni czystością, wolimy nie siadać na desce, co najczęściej wpływa negatywnie na czystość sanitariatu.

toaleta w miejscu pracy

Tutaj z pomocą przychodzą przez wielu zapomniane nakładki sedesowe. Dzięki nim Twoi pracownicy, goście czy interesanci skorzystają z toalety bez obaw o drobnoustroje, które mogą znajdować się na desce. Ważne jest także, aby stawiać na sprawdzone i profesjonalne środki higieny osobistej, bezpieczne dla środowiska i zdrowia użytkownika. Jednorazowe nakładki sedesowe marki Tork bezsprzecznie spełniają te wymagania. Produkt jest wykonany z włókien pierwotnych i papieru odzyskanego, zapewnia komfort użytkowania i najwyższy poziom higieny. Oczywiście nie można liczyć na to, że sama instalacja dozownika z nakładkami rozwiąże problem czystości. Jak już wspomnieliśmy deska sedesowa to element, którego czystość jest krytycznie ważna. Dlatego działaj kompleksowo. Pomyśl o wyposażeniu toalety w dozowniki marki Tork z płynami do czyszczenia deski sedesowej. Wystarczy jedna doza płynu do czyszczenia deski sedesowej i jeden odcinek papieru toaletowego, by korzystanie z toalety było przyjemne i przede wszystkim – bezpieczne.

Skontaktuj się z nami

Masz pytania na temat utrzymania czystości w firmie? Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Do dyspozycji są również Regionalni Kierownicy Sprzedaży Higma Service. A może chcesz, abyśmy informowali Cię o naszych najciekawszych publikacjach? Z prawej strony tego artykułu możesz zapisać się na newsletter. Będziemy pisać nie częściej niż raz miesiącu. Zapraszamy!

 

  1. Słownik wyrazów obcych, pod red. J. Tokarskiego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1980, s. 278.
  2. Mały słownik języka polskiego, pod red. S. Skorupki, H. Auderskiej, Z. Łempickiej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1969, s. 224.
  3. J. Chojnicki, G. Jarosiewicz, ABC BHP. Informator dla pracodawców, Państwowa Inspekcja Pracy, Warszawa 2019, s. 28.
  4. https://www.researchgate.net/publication/327022122_Impact_of_cleanliness_on_the_productivity_of_employees (dostęp: 07.04.2020)

 

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.

 

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgode na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.