Lotniska w trakcie pandemii. Nowe standardy higieniczne

Autor: Higma Service

W czasie pandemii COVID-19 lotniska w Polsce zawiesiły swoją działalność na trzy miesiące. 17 czerwca nastąpiło ponowne otwarcie portów lotniczych, a wraz z nim pracownicy i pasażerowie doświadczyli nowego sposobu funkcjonowania tych miejsc. Oczywiście chodzi o reżim sanitarny oraz inne nowo wprowadzone zasady. Jak zatem działają lotniska w trakcie pandemii? Jak zapewnić pasażerom bezpieczne warunki podróży?

Lotniska w trakcie pandemii. Wytyczne Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) przygotowała dokument zawierający zalecenia dotyczące bezpieczeństwa na lotniskach i pokładach samolotów w trakcie pandemii. Na jego podstawie Urząd Lotnictwa Cywilnego, we współpracy z Głównym Inspektoratem Sanitarnym, opracował szczegółowe wymagania w tym zakresie dla lotnisk krajowych. Wszystko po to, aby zapewnić maksimum bezpieczeństwa pasażerom i załogom.

Wytyczne dla pasażerów

Pasażerowie odczuwają zmiany zarówno podczas pobytu na lotnisku, jak i w trakcie samego lotu. Po pierwsze są oni zobowiązani do noszenia maseczek ochronnych w obydwu tych przestrzeniach. Ponadto należy przygotować się na kontrolne pomiary temperatury przy wejściach do terminali, a w wielu krajach – również po opuszczeniu pokładu. Są także lotniska w Polsce, do których mają wstęp tylko pasażerowie z biletami. W innych zaleca się osobom oczekującym na bliskich maksymalne ograniczenie czasu przebywania na lotnisku. Zaleca się także, aby w miarę możliwości nie korzystać z usług i obiektów lotniskowych (place zabaw, palarnie itd.). Pasażerowie proszeni są również o dezynfekowanie dłoni, zachowanie dystansu społecznego czy wypełnienie oświadczenia o stanie zdrowia (według instrukcji przewoźnika). W trakcie lotu można spodziewać się ograniczenia serwisu pokładowego. Ma to zmniejszyć kontakt personelu z pasażerami. Napoje oraz przekąski otrzymamy w indywidualnych opakowaniach. Dodatkowo przed lądowaniem pasażerowie mają obowiązek wypełnić Kartę Lokalizacji Podróżnego.

lotniska w trakcie pandemii

 

Lotniska w trakcie pandemii z perspektywy personelu

Nowa rzeczywistość jest także odczuwalna dla personelu lotnisk i samolotów. Każdy pracownik jest zaopatrzony w sprzęt ochronny, czyli  maseczki, przyłbice, rękawiczki czy środki do dezynfekcji. Lotniska mają też udostępniać pasażerom ogólnodostępne stacje z dezynfekcją i automaty umożliwiające zakup maseczek ochronnych. W miejscach takich, jak punkty informacji czy kontroli paszportowej zainstalowano ekrany ochronne. Terminale mają być też regularnie czyszczone i dezynfekowane.

 

Zadbaj o najwyższy poziom bezpieczeństwa!

Wszystkie wymienione działania mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa Twoim pracownikom i pasażerom. Dlatego też inwestuj tylko w środki i produkty, posiadające niezbędne certyfikaty i pozwolenia. Dotyczy to przede wszystkim środków do dezynfekcji rąk i powierzchni. O tym, jak rozpoznać fałszywe środki do dezynfekcji możesz przeczytać tutaj. Z chęcią doradzimy Ci również w doborze odpowiednich preparatów. Zadzwoń do naszego Biura Obsługi Klienta pod numer 774022050 lub skontaktuj się z Regionalnym Kierownikiem Sprzedaży. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.

 

Bądź na bieżąco!

Nasz newsletter to m.in. informacje o promocjach, wartościowe artykuły branżowe i produktowe. Wiadomości wysyłamy maksymalnie 2 razy w miesiącu.

Wyrażam zgode na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną.