Sprzątanie pokoju hotelowego na czysto – krok po kroku

Autor: Higma Service

W poprzednich artykułach omawialiśmy podstawowe pojęcia związane ze sprzątaniem pokoju hotelowego i chemią do hotelu . Jeśli chcesz przypomnieć sobie, jak powinno przebiegać sprzątanie pokoju podczas pobytu gościa, przeczytaj artykuł.

Dziś skupimy się na sprzątaniu pokoju hotelowego po wyjeździe gości. Takie sprzątanie nazywamy sprzątaniem „na czysto”. Powinno być ono wykonywane zawsze w pierwszej kolejności, by jak najszybciej przekazać do recepcji informację, że przestrzeń jest już gotowa na przyjęcie nowych gości. To od tego sprzątania zależy, jakie będzie pierwsze wrażenie nowo przybyłych gości!

Przed wejściem

Chociaż sprzątanie na czysto zakłada, że nasi goście wymeldowali się już z hotelu, pamiętaj, by przed wejściem do pokoju zawsze upewnić się, czy w istocie tak jest. Zapukaj do drzwi i odczekaj chwilę przed wejściem. Drzwi pozostaw uchylone, a na klamce umieść zawieszkę „Pokój w trakcie sprzątania”. Wózek zostaw w korytarzu przy ścianie tak, by nie tarasował przejścia.

W pokoju

Wpuść do pomieszczenia trochę światła – odsłoń firanki, podnieś żaluzje, a jeśli w pomieszczeniu nie ma klimatyzacji, otwórz okno.

Rozejrzyj się po pokoju i sprawdź, czy goście przygotowując się do wyjazdu nie zostawili przypadkiem jakichś przedmiotów. Jeśli znajdziesz coś, co do nich należy, jak najszybciej zgłoś to kierownikowi piętra.

Następnie sprawdź wyposażenie pokoju. Czy wszystkie sprzęty działają, jak należy? Czy meble nie zostały w żaden sposób uszkodzone? Jeśli zauważysz jakieś usterki lub uszkodzenia, również zgłoś je kierownikowi piętra.

Opróżnij popielniczki, kosze na śmieci i zbierz naczynia. Zdejmij bieliznę pościelową i umieść ją w odpowiednim worku. Pościel przewietrz, ale pod żadnym pozorem nie kładź jej na podłodze.

Przetrzyj odpowiednim preparatem, a następnie na sucho, wszystkie zmywalne powierzchnie w pokoju takie jak biurka, stoliki, obudowy, półki, lampki, szafki nocne, telewizory, telefony, łóżka. Ważne jest tutaj zastosowanie odpowiedniej chemii do hotelu. Swoją pracę możesz uczynić bardziej efektywną, stosując na przykład system Quick&Easy , czyli przenośny system dozujący, na który składa się pięć biodegradowalnych środków czystości oraz jeden kartridż z wodą. To chemia do hotelu, która zapewnia bezpieczeństwo i kontrolę kosztów.

Oczyść z kurzu obrazy i lampy. Pamiętaj, że zszycia abażurów powinny być odwrócone w kierunku ściany. Zwróć uwagę na pajęczyny i pamiętaj, że meble nie mogą dotykać ścian.

W hotelowej teczce uzupełnij materiały informacyjne i w odpowiednich miejscach rozmieść galanterię hotelową. Jeśli w pokoju znajduje się minibar, zadbaj o jego uzupełnienie.

W łazience

Skieruj się do łazienki. Jej sprzątanie powinno przebiegać tak samo jak w przypadku sprzątania „przy gościu”. Żeby przypomnieć sobie podstawowe zasady sprzątania łazienki, kliknij w link.

Przed wyjściem

Po posprzątaniu łazienki, wróć do pokoju i pościel łóżko. Wygładź ochraniacz na materacu lub zmień go, jeśli zachodzi taka potrzeba. Rozłóż prześcieradła i podwiń je na kantach. Powlecz kołdrę, poduszkę i podgłówek, a następnie nakryj łóżko narzutą. Teraz możemy przejść do odkurzania pokoju. Pamiętaj, by zacząć od drzwi wejściowych i kierować się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Jeśli w pokoju znajduje się klimatyzator, ustaw na nim odpowiednią temperaturę. Jeśli hotel nie jest klimatyzowany i wietrzyłeś pokój, pamiętaj, by teraz zamknąć okna.

Spójrz raz jeszcze na pokój, by mieć pewność, że wszystko znajduje się na właściwym miejscu i że pokój wywrze na gościu pozytywne pierwsze wrażenie. Chcemy uniknąć chaosu i niezadowolenia, a sprawić, by gość od pierwszych chwil czuł komfort i harmonię. Jeśli jesteś pewien, że dobrze wykonałeś swoją pracę, zamknij pokój i przekaż informację o stanie pomieszczenia do recepcji. Zawsze możesz pobrać instrukcję i sprawdzić czy wykonałeś wszystkie czynności!

Skontaktuj się z nami!

Pamiętaj, że w sprzątaniu ważną rolę odgrywa chemia do hotelu. To ona pomaga nam wykonywać pracę efektywnie. Dobierając odpowiednie preparaty, możesz zoptymalizować swoje działania, ograniczyć koszty i odpady. W swojej ofercie posiadamy między innymi produkty Diversey i Werner&Mertz, które sprawią, że sprzątanie stanie się bardziej skuteczne.

Potrzebujesz pomocy w doborze chemii do hotelu? Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 801 315 198 lub Regionalnym Kierownikiem Sprzedaży. Doradzimy Ci najlepsze rozwiązanie!